Il barbiere

di Siviglia

 

il barbiere

di siviglia

Opernhaus Zürich

Mai 2019

Opera buffa in zwei Akten von Gioachino Rossini (1792-1868)
Libretto von Cesare Sterbini nach «Le Barbier de Séville» von

Pierre Augustin Caron de Beaumarchais

Regie JOHANNES PÖLZGUTTER

Bühne Nikolaus Webern

Musikalische Leitung Antonino Fogliani

Licht Hand-Rudolf Kunz

Dramaturgie Beate Breidenbach

Fotos Herwig Prammer

Ein Rokoko-Gefängnis

für Rosina

«Jung sind die Sängerinnen und Sänger des Internationalen Opernstudios alle, aber zur Hälfte müssen sie Alte darstellen - und sie tun das mit fantasievoller Unterstützung der Kostümbildnerin Janina Ammon grossartig.» 

Tages-Anzeiger

/Mai 2019

Intrigue, disguise

and the damnation of aging

«Finally, Janina Ammon’s costumes showed great imagination.

As Bartolo’s ward, for example, Rosina wears cream-puff like silk skirts and petticoats and a coiled Rococo wig. Having confessed her love for Almaviva, though, she changes into a Mickey-Mouse nightie, gets a streak of neon color in her hair and becomes the ultimate modern maiden. Ammon retains the lace cuffs and waistcoat vocabulary of the bygone era for the opera’s oldies, but even the downtrodden maid Berta

ultimately ditches her badly worn boots for a pair of new, rubber-soled running shoes.» 

bachtrack.com

/Mai 2019

von der Figurine zum Kostüm

Aus Rosina`s Kleiderschrank